Dembi Dolo, Ethiopië

18 September 2020

Een van de leden van de Rotaryclub Dokkum werkt voor Rotary Doctors Nederland aan een gezondheidszorg project in Ethiopie.
In het gebied waar gewerkt wordt ontbreken basale voorzieningen, zoals schoon drinkwater.

De Rotaryclub Dokkum heeft daarom het initiatief genomen om samen met de Rotaryclubs van Paignton, Tiel , Eindhoven-Zuid en Addis Ababa Entoto fondsen te werven om in  het dorp Aleku een schoon drinkwater voorziening te maken.
Daarnaast is het de bedoeling om gezondheidszorg project over 3 tot 4 jaar over te dragen aan locale medewerkers. Hiervoor moeten mensen worden opgeleid. Om de studie te betalen voor 2 studenten die in de toekomst het gezondheidszorg project zelfstandig kunnen voortzetten is ook geld nodig.
Met een bijdrages van de Rotaryclubs en een Global Grant van de  Rotary Foundation is nu ruim $ 92000,= (!) beschikbaar om deze doelen te realiseren.