Global Grant van Rotaryclub Dokkum voor studenten

15 Maart 2022

De Rotaryclub Dokkum steunt een gezondheidszorg project van Rotary Doctors Nederland in Dembi Dolo, Ethiopië.

De missie van Rotary Doctors Nederland is:

Medische zorg brengen in ontwikkelingslanden, waar de toegankelijkheid tot medische voorzieningen beperkt is of geheel ontbreekt. Deze medische zorg op een zodanige wijze organiseren, dat de lokale bevolking deze op termijn zelfstandig kan voortzetten. Op basis hiervan ook aandacht geven aan andere terreinen, zoals opleiding van een medische staf.

Om het project in Dembi Dolo op termijn over te kunnen dragen zijn er twee studenten in Addis Ababa opgeleid tot dental therapist.

Tsegaye Keno Gosa en Gurmesa Shuma Ayana hebben in februari deze opleiding met succes afgerond en hun diploma ontvangen.

Inmiddels zijn de studenten in Dembi Dolo teruggekeerd en met hun werkzaamheden begonnen. Als het reizen naar Ethiopie weer mogelijk is gaan Rotary doctors ter plaatse kijken of dit project afgerond kan worden.

De opleiding van de studenten is mogelijk gemaakt vanuit een Global Grant van de Rotary Foundation waarvoor op initiatief van de Rotaryclub Dokkum, de Rotaryclubs van Tiel, Eindhoven-Zuid, Paignton Engeland en Addis Ababa Entoto Ethiopie een bijdrage hebben geleverd.