Lustrum editie Granaetrally groot succes

18 Juni 2023

Zaterdag 17 juni werd de 5e editie van de Dokkumer Granaetrally onder prachtige weersomstandigheden verreden.
Deze rally wordt ieder jaar georganiseerd door de gezamenlijke serviceclubs in Dokkum (Rotary, Lionsclub Bonifacius en Lionsclub NOF) mede om geld in te zamelen voor een goed doel.

Maar liefst 72 equipes hadden zich opgegeven en 's morgens rond 8.30u verzamelde zich een grote diversiteit aan auto's op het terrein nabij de Albert Hein supermarkt. Van gloednieuwe, dure bolides tot prachtige klassiekers, voor de liefhebber een prachtig gezicht.
Om 9 uur werd gestart met de uitleg waarna om 9,30u de start van de eerste deelnemers was. De route liep uiteindelijk langs de Friese elf steden. Op verschillende plekken onderweg waren aanwijzingen en stempels "verstopt" die de deelnemers moesten verzamelen. Het eindpunt van de rit was de Markt in Dokkum.

De opbrengst van de rally gaat zoals gewoonlijk naar een goed doel. Deze keer konden de "Stichting Altijd doen" en
"Stichting Ik ben Wil" rekenen op een prachtige cheque.
Voor de deelnemers was er voor en in de grote kerk eten en drinken en kon er gezellig nagepraat worden.

Een groot compliment aan de organisatoren van onze clubs!