Rotary Doctors Nederland naar Ethiopie

1 November 2021

Eind oktober is een lid van de Rotaryclub Dokkum weer voor Rotary Doctors Nederland (RDN) naar Ethiopie geweest.

De tandartsen van RDN hebben de twee studenten, die met een beurs van onder andere de Rotaryclub Dokkum zijn opgeleid, getraind in praktische vaardigheden. Deze training heeft in Addis Ababa plaatsgevonden en niet in Dembi Dolo vanwege reisbeperkingen die gelden voor Ethiopie.

Tevens zijn in Ethiopie de problemen besproken die gerezen zijn rond de realisatie van een schoon drinkwater voorziening in het dorp Aleku, vlakbij Dembi Dolo. Het ziet er naar uit dat deze problemen oplosbaar zijn.

De opleiding van de studenten en de realisatie van de schoon drinkwater voorziening is mogelijk gemaakt vanuit een Global Grant van de Rotary Foundation waarvoor de Rotaryclubs van Dokkum,
Tiel, Eindhoven-Zuid, Paignton Engeland en Addis Ababa Entoto Ethiopie een bijdrage hebben geleverd.